Annonce
Influencer marketing er det helt nye inden for markedsføring, og mange moderne virksomheder bruger det allerede i stor stil. Måske har du allerede hørt om fænomenet, eller måske er det helt nyt for dig? Uanset hvad er det i hvert fald et værktøj, som langt de fleste virksomheder kan få glæde af at bruge, for alle resultater indtil nu viser, at der er meget omsætning at hente i influencer marketing. Influencer marketing er perfekt for virksomheder, som ønsker at udbrede deres produkter og budskaber på en ny, anderledes og troværdig måde, og hvis det lyder som noget for dig og din virksomhed, så læs med her, når vi fortæller dig alt, du bør vide om influencer marketing.
Hvad er en influencer?
En influencer er en person, der producerer indholdet på deres sociale medier, og som har rigtig mange følgere, der følger med på deres kanaler. En influencer kan eksempelvis have en blog om mobiltelefoner eller en Instagram-profil fyldt med inspiration til den nyeste mode. Alle influencere har et emne eller en niche, som de især beskæftiger sig med, og hvis din virksomhed skal få attraktive resultater ud af influencer marketing, skal I alliere jer med nogle af de influencere, der kommunikerer om et emne, som jeres virksomhed også beskæftiger sig med.
Hvad er influencer marketing så?
Influencer marketing er de seneste par år blevet meget populært både i Danmark og i udlandet, og det er der mange gode grunde til. Forbrugerne har ikke den samme tiltro til traditionelle reklamer i TV eller på plakater længere, og derfor er mange markedsføringkonsulenter begyndt at tænke i nye løsninger. Mange forbrugere efterspørger en mere troværdig kilde til at anbefale virksomhedernes produkter og ydelser, og det er her, at influencer marketing kommer ind i billedet. Derudover befinder den moderne forbruger sig på mange forskellige sociale medier i løbet af en dag, og derfor er der potentiale i at fange dem der.
Begrebet influencer marketing dækker over en type af reklame, hvor man anvender influencerens rækkevidde på sociale medier til at nå et publikum og på den måde udbrede virksomhedens budskab eller produkt.
Markedsføring via influencere har den store fordel, at du som virksomhed kan komme i kontakt med influencernes følgere via en troværdig kanal. Mange følgere stoler nemlig mere på influencerens reklamer end på virksomhedens, og derfor er det attraktivt for mange virksomheder at kommunikere igennem influencerne. Derudover har mange influencere profiler på flere forskellige sociale medier, fx både på Youtube, Instagram og Facebook, og på den måde kan du via influencer marketing nå ud til mange potentielle kunder på mange forskellige platforme.
Har du brug for flere tips, kan du her læse, hvordan du optimerer din virksomheds hjemmeside og får flere besøgende.