Sponsoreret indhold
Du kan optimere din hjemmeside på flere forskellige måder. Først og fremmest kan du lave forskellige landingssider til dine produktkategorier. Det gavner din søgemaskineoptimering, når du gerne vil ranke bedre på forskellige søgeord. Du kan se her, at Skiltex har lavet forskellige landingssider på deres forskellige produktkategorier.
Unik tekst
Dernæst skal du have unik tekst på alle dine landingssider. Det betyder, at der ikke må være noget duplikeret tekst på dine sider. Hvis du har mange landingssider, kan det betyde, at du skal bruge ret meget tid på at skrive den rette tekst. Det er dog vigtigt, at du ikke blot springer over hvor gærdet er lavest, da din tekst på dine sider også skal have en rimelig længde. Derudover skal din tekst på dine landingssider indeholde dine udvalgte søgeord. Det er vigtigt, at din tekst indeholder ordet i flere forskellige vendinger og versioner. På netop denne måde optimerer du din hjemmeside via tekst.
Billeder
Billeder på din hjemmeside er også vigtigt. Det er det både for din rangering på Google, men også især for dine brugere, som gerne skulle gide at se på din hjemmeside. En hjemmeside uden billeder bliver hurtig meget kedelig at kigge på. Det kan dog også være omvendt. Hvis din hjemmeside har for mange billeder, så kan den hurtig virke meget uoverskuelig og dette er bestemt heller ikke en fordel. Du skal altså finde en balance, hvor du hverken har for mange billeder eller for lidt.
Dernæst må dine billeder ikke være for store. Hvis dine billeder er for store og derved fylder meget, så kan det påvirke din hjemmesides hastighed. Dette kan i sidste ende påvirke dine søgemaskineoptimering. Google vil nemlig gerne have, at de hjemmesider som rangerer bedst, også har en hurtig svartid og dermed en hurtig hastighed. Derfor kan du også optimere din hjemmeside ved at udvælge de rette billeder både illustrativt og størrelsesmæssigt.