Få din webshop søgeoptimeret

Sponsoreret indhold:

Der er mange der ikke aner, hvor meget tid og viden som skal bruges på, at få ens hjemmeside op i rang når det kommer til søgemaskinerne. I forhold til søgemaskinerne så er det delt op i to kategorier: linkbuilding og søgeoptimering. Hvad der vil blive diskuteret i denne artikel, er hvordan du kan søgeoptimere din webshop så den har større mulighed for at rangere på søgemaskine, såsom Google og Yaho.

Title tags

Title tags er en meget undervurderet kategori, som man webshops undlader at fokusere på. Et title tag er bogstaveligt talt nogle få ord, som fortæller søgemaskinerne hvad man kan finde på den landingsside. Et godt råd med på vejen, hvis ma for eksempel har om øreringe på en landingsside, så vil man helst nævne nøgleordene to gange, som i dette tilfælde ville være øreringe. Når man får lavet ens webshop, så ommer der autogeneret title tags. Disse title tags vil ikke hjælpe dig på vejen mod, at rangere på søgemaskinerne. Man skal derfor ligge mærke til de små detaljer, som giver din webshop et ekstra skridt i den rigtige retning.

Content

Content er normalt ikke et problem, hvis man har en blog. Hvis man derimod har en webshop, som sælger produkter, så er overraskende få som også inkluderer content på disse landingssider. Man vil helst have at der skal være mellem 500 og 800 ord af content per landingsside. Jo mere desto bedre, men hivs det bliver for langt er der ikke mange, som gider at læse det. En anden ting når det kommer til content er, hvor mange gange man nævner nøgleordene mellem 1,5-2,5% af hvad der bliver skrevet.

Linkrækkefølge

Når en af googles bots går ind på din webshop, så har den en hvis mængde point at kunne give ud. Den giver point ud til de første links, som den skulle ske at støde på. Hvis de første links den støder på er links ind til dine reviews på e-mærket eller trustpilot, så mister din webshop en masse point. Disse point kommer i stedet til at gå til trustpilot og e-mærket. Man skal derfor sørge for at de vigtigste links på en webshop kommer først. Det kan være landingssiden til ens mest populære produkt. Truspilot linksene skal i stedet være nederst på siden, så man kan få det meste ud af sit arbejde.