De sociale medier kan være vejen frem for din virksomhed

Annonce

Siden Facebook kom på banen i 2004, er brugen af sociale medier eksploderet. Instagram, Twitter, LinkedIn blandt mange andre er kommet på markedet med hver deres formål, men stadig med en fælles ambition om at aktivere os brugere på den ene eller anden måde.

Det kan være, at du som privatperson bruger Facebook til at invitere dine venner til en begivenhed, at man som politiker bruger de sociale medier til at føre valgkamp eller at man som virksomhed bruger de sociale medier til at gøre opmærksom på sig selv – bringe virksomheden længere frem, når der søges på diverse søgemaskiner.

Flere besøgende

Ambitionen om flere besøgende på en hjemmeside kan ske gennem de sociale medier, som i høj grad er med til at markedsføre virksomheden på det sociale medie. Det kan enten være gennem en gruppe, en side eller reklamer på sitet, der fanger modtagerens interesse.

Og jo flere besøgende, du har på din hjemmeside, jo større chance er der også for, at det er lige netop din virksomhed, der ligger i toppen, når der bliver søgt på ord, der refererer til din virksomhed.

Derfor kan det være en god idé som virksomhed at sætte sig ind i, hvordan man bruger søgemaskiner, hvordan man optimerer søgninger og samtidig skaber sig et overblik over nettes muligheder.

Og når det gælder om at skabe sig et overblik over nettets muligheder, kan linkbuilding være en god mulighed. Hvis du benytter dig af såkaldte linkbuildingmuligheder, kan du blandt andet skabe et større overblik over flere onlineportaler på én gang, hvilket kan gøre det nemmere for virksomheden at vurdere, hvor man skal sætte ind.

Bedre sikkerhed med SEO

Men selv om det kan være en fordel at benytte sig af linkbuildingmuligheder for en virksomhed, skal man også være opmærksom på sikkerheden, når man arbejder med søgeoptimering. Du kan her læse en af vores tidligere artikler om, hvordan du kan optimere din sikkerhed, når du arbejder med SEO.