Dette indhold er sponsoreret
Der er efterhånden ikke nogen tvivl om, at det er vigtigt for alle typer virksomheder, at få succes på internettet. En succesfuld hjemmeside giver både virksomheden troværdighed, en øget kendskabsgrad og i sidste ende flere kunder. For at få succes med sin hjemmeside er SEO en af de vigtigste aktiviteter man kan foretage sig. Det at arbejde med SEO går blandt andet ud på at optimere sin hjemmeside, så den kan lande så højt i søgeresultaterne hos de forskellige søgemaskiner, som f.eks. Google, som muligt. Derfor har vi her lavet tre gode råd til dig, som skal til at i gang med SEO.
-
Få andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside
Først og fremmest, så hjælper det utroligt meget for din SEO, at du får andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside. Google betragter eksterne links, som ”anbefalinger” fra andre hjemmesider, og det vil derfor få din hjemmeside til at rangere højere. Du kan med fordel få et reklamebureau til at hjælpe dig med at få andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside, hvis du ikke selv ved hvor du skal starte eller hvordan. Det at arbejde med links kaldes også for linkbuilding i SEO-verdenen.
-
Jo mere indhold, jo bedre
Hvis der er noget som Google og de andre søgemaskiner elsker, så er det tekst og en masse godt indhold. Ved at sørge for hele tiden at indsætte nyt indhold på din hjemmeside bliver det både lettere for Google at forstå, hvad din hjemmeside handler om, men det vil også have en positiv effekt på hvor højt din hjemmeside vil rangere i søgeresultaterne. Det skyldes, at alt det indhold du sætter ind både øger hjemmesidens autoritet, samtidigt med at den kan rangere på flere forskellige søgeord. Det handler dog ikke kun om mængden af indhold, men også kvaliteten. Sørg derfor altid at det indhold du lægger ud også er af høj kvalitet.
-
Få styr på alle sidetitler og meta-beskrivelser
Først og fremmest er det vigtigt, at du sørger for at få styr på alle hjemmesidens sidetitler og meta-beskrivelser. Det er nemlig disse, som kunden bliver præsenteret for, når han eller hun foretager en søgning på Google. Du kender det sikkert fra når du selv har søgt efter noget på Google. Alle søgeresultaterne har en sidetitel og en underliggende beskrivelse. Er disse ikke pæne og lokkende, så er der en lavere sandsynlighed for at du vælger at trykke på netop den hjemmeside. Derfor er det vigtigt, at du får styr på din hjemmesides sidetitler og meta-beskrivelser.