Annonce
Det kan være en kamp at finde en ny kandidat til områder som økonomi og regnskab. Men for at finde den nye kandidat, kræver det også, at man udformer et godt jobopslag. Mange jobopslag forsvinder i mængden, så man skal udforme ét, der skiller sig ud. Derudover skal man have styr på, hvordan arbejdsopgaver skal udfyldes, og hvordan samtalen skal foregå. Det får du hjælp til her.
Et godt jobopslag
Vi kender det selv, når vi søger job. Vi sorterer efter, hvad der passer os, og hvad der er mest iøjnefaldende. Jobopslaget skal være præcist med en fængende overskrift. Du kan evt. tilføje noget visuelt, der kan fange jobansøgerne mere. Det kan være videoer eller grafik, der fortæller noget om jeres virksomhed. Når det er på plads, skal I finde ud af, hvad I søger. Fremhæv hvilke kompetencer der kræves af kandidaten, men også specifikt hvad kandidaten får ud af jobbet.
Mens du venter
I søgen efter den nye kandidat kan der hurtigt opstå et behov for ekstra hænder i f.eks. regnskab. Derfor kan det være en god idé at finde en afløser, der kan udfylde hullerne, mens du leder efter en kandidat.
Løsningen er ligetil: lej en regnskabschef for at få en dygtig medarbejder fra Azets, der kan hjælpe i regnskabsafdelingen, mens I leder efter en ny kandidat. Medarbejderen vil være af fagligt højt niveau, og du betaler kun for de timer, konsulenten er hos dig.
Du kontakter dem, finder en konsulent, der passer til jer, hvor du bagefter kan få lov til at møde konsulenten. Derefter begynder samarbejdet, og du kommer i dialog med Azets, så du er sikret, at alt foregår gnidningsfrit. Det er en nem og hurtig måde at få ekstra hænder til arbejdsopgaver på, så du kan fokusere på at finde den nye kandidat.
Samtalen
Når du har fundet den kandidat, der umiddelbart passer til jer, er det tid til samtaler. En god idé er at finde ud af, hvor mange der skal deltage i samtalen. Det kan være godt med mange, så man får flere perspektiver ind. Samtidig kan det også blive for rodet og intimiderende for kandidaten. Snak derfor sammen om, hvor mange I skal være til samtalen, for at det bliver så optimalt som muligt.
Vi ved alle, hvor nervepirrende det kan være at komme til samtale. Prøv derfor at lette stemningen, så det ikke bliver et forhør, men i stedet en samtale for at høre om kandidatens egenskaber og kompetencer.
Ved at følge disse trin kan du sørge for, at I finder en dygtig afløser og en ny kandidat.