Fra networking til hjemmeside

Har man et firma, er det selvsagt alfa & omega også at have en velfungerende og informativ hjemmeside – sociale medier gør det desværre ikke alene!

 

Ikke nok med at hjemmesiden skal indeholde up to date information, hvor man kan læse om virksomhedens formål, arbejde, kunder, medarbejdere og priser. Det visuelle indtryk skal så sandelig også matche jeres virksomheds brand og stil, og på det tekstmæssige plan, skal tone og ordvalg også sidde i skabet.

 

Har man for eksempel et advokatfirma, vil et mere simpelt og skarpt design og et omhyggeligt, tillidsvækkende tekstarbejde ofte gøre sig godt. Hvis du derimod driver galleri, er det sikkert klædeligt med en kombination af et mindre stringent look og en mere billedskabende tekst, der bruger kraftfulde ord i sine beskrivelser. Har du brug for professionel hjælp til udarbejdelse af din hjemmeside, kan du låne penge nemt og hurtigt via Minifinans.

Det bedste visitkort, man kan give til en kunde, er dog ofte dig selv, og derfor er networking det allersikreste redskab for erhvervsdrivende i langt de fleste brancher i dag.

 

Det kan være grænseoverskridende at tage til et arrangement udelukkende med formålet at networke, men et godt råd er at se networking som en del af dit arbejde. Af og til må man på springe ud i ting, man ikke bryder sig specielt meget om, og måske er én af disse ting networking. Det betaler sig heldigvis på sigt.

 

Øv dig eventuelt i en måde at forklare dit virke til andre på, så du altid kan gribe til den indøvede beskrivelse i situationer, hvor du måske ikke var helt forberedt på at skulle fortælle om din virksomhed eller de forskellige projekter, du har været involveret i. Fokusér på dine egne styrker (uden at virke pralende), og husk, at rank ryg, øjenkontakt og et fast håndtryk aldrig har skadet nogens førstehåndsindtryk.

 

Der skal generelt ikke så meget til, som man tror, hvis man vil udstråle autoritet inden for sit felt. Her er det en god idé at lægge janteloven på hylden for en stund, og huske på at alle er usikre, og at det det ikke er nogen skam at dyrke ordsproget fake it till you make it – i et vist omfang.

 

Kan du sætte et aftryk i folks hukommelse efter et virkeligt møde, vil der nemlig også være større sandsynlighed for at de husker dig og besøger din hjemmeside.